donderdag 5 februari 2015

Kalender kit Restjesdag! (1)

Het is natuurlijk zonde om zomaar dingen weg te gooien...en laten we nou eerlijk zijn...we bewaren natuurlijk ALLES!!
Ik ben een groot fan van kleine frutsels waarvan ik weet dat ze ooit een keer van pas zullen komen en bewaar deze in mijn schatkist. (altijd een georganiseerde chaos)

Sinds ik de kalender kit uit de lente/zomer catalogus heb werk ik en met de bijpassende stempel set
Prepetual Birthday Calender en de de "restjes" van wat ik over heb nadat ik mijn kalender af had.


Dus wat heb ik gedaan....
Na dat alle sterren, hartjes, veren en labels zijn gebruikt blijft er een velletje over waar je deze hebt uitgedrukt...kan in de papierbak.
Ik heb alle vormen uitgeknipt en heb deze verwerkt in kaarten, project life en zelfs in de kalender.
Het geeft net een andere draai aan je projecten en ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg blij ben met het eindresultaat!




Het uitgeknipte hartje had ik aan de rode kant bestempeld met Real Red....dat gaf niet het resultaat wat ik voor ogen had en heb het hartje omgedraaid om vervolgens de witte kant te bestempelen, met Real Red
Om echt een kaart uit restjes te maken heb ik kleine stukjes Whisper White gebruikt om 6 keer 
BE MINE te stempelen. Daarna met de schaar uitgeknipt.
De kaart heb ik gemaakt van Real Red Cardstock  (kaart maat 10,5 x 14,5) Hierop heb ik de hartjes van de You Plus Me stempel set gestempeld en het "restjeshart" erop geplakt.
Om wat diepte effect te krijgen heb ik onder twee BE MINE een paar dimensionals geplakt en kris kras op de kaart geplakt.
In de kalender kit zitten ook schattige hartjesstickers
 ook in Real Red en ook hier had ik er een aantal van over. Om ze nog net iets meer in de schijnwerpers te zetten heb ik ze bewerkt met Cristal Effects.
Deze handige gel zit in een flesje en breng je gemakkelijk aan om zo bepaalde onderdelen van je project en glanslaag te geven.
Wel moet je alles even goed laten drogen voordat je verder kan of in dit geval de kaart kan versturen.

Morgen laat ik de maand april uit mijn kalender zijn waar ik ook een "restje" heb gebruikt.

Een mooie donderdag allemaal!

Groetje Ilse











Geen opmerkingen:

Een reactie posten