vrijdag 23 oktober 2015

Dag 3 van Inktkleuren ABC....C van Calypso Coral!




Happy Friday!

Ik kon vandaag met de C niet anders dan kiezen voor Calypso Coral...mijn favoriete kleur!
En in combinatie met de stempelset Garden in Bloom heb ik deze kaart gemaakt.
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel kaarten, doosjes, labels ik met deze set heb gemaakt maar ik het blijf m zo leuk vinden...terwijl hij niet eens op mijn wensenlijstje stond ;)


De kaart is vierkant waarvan de basis (Whisper White) 12,5 x 12,5cm is.
Daarop een stuk cardstock (Calypso Coral)  van 11,5 x 11,5cm en 10,5x 10,5cm Designer Series Paper Stack Subtles (Calypso Coral)

 Uit het het gestreepte dsp vel pons je een cikel van 2 1/2" en plak dit vel met dimensionals op het cardstock.
Op een witte cirkel van 2 1/2" stempel je de tekst en deze plak je door de opening op t cardstock.

Nu komt het leuke bloemen stempelen! 
Het fijne van deze stempelset is dat je niet heel precies hoeft te werken...al hebben de stempels een puntje zodat je weet welke kant boven is om de volgende stempel er overheen te stempelen en je binnen de lijntjes kleurt ;)

....dus iedereen kan met deze schitterende bloemen de meest mooie creaties maken.

Na het stempelen knip je de bloemen, blaadjes en eventueel bijtje of vlindertje uit en maak je een mooie verdeling tot een soort bloemstukje op je kaart. Schuif net zo lang totdat je tevreden bent met het eindresultaat en plak dan alles vast met lijm en dimensionals voor wat hoog en laag verschil.
...en als klein detail...en omdat je met kleine restjes een leuk resultaat kan bereiken heb ik mijn strookje van goud wat gekreukt en onder de tekst geplakt.


Even een kleine uitleg over restjes.
Iedereen heeft wel eens stukjes cardstock over waarmee je eigenlijk niet direct iets mee kan. Het makkelijkste zou zijn...hup zo in de papierbak, maar ik heb ongemerkt les gekregen in restjes gebruiken! 

Mijn vriendin Brenda is MASTER in het verwerken van restjes.
Ze weet altijd net weer dat ene stukje cardstock zo te gebruiken dat ze niet een nieuw vel hoeft te pakken....ze blijft me verbazen, echt waar!
Het is zelfs zo, dat tijdens het maken van deze kaart mijn oog op het gouden strookje viel en ik tegen mezelf zei..."Ja, je kan trots op me zijn Brenda, het strookje is gebruikt" 
Dus deze is voor jou, mijn ontzettende creatieve RestjesMASTER maar bovenal mijn lieve vriendin! Thanks x

...en je ziet...net dat ene kleine strookje goud geeft wat bling aan de kaart, dus geen restjes 
weggooien ;)

Een mooie vrijdag vandaag!
Groetjes Ilse Roos

">

Geen opmerkingen:

Een reactie posten